Samsung RB38C7B5BB1/EF - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung RB38C7B5BB1/EF op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Petra Schröder 08-01-2024

Getest en super tevreden

Geschreven voor: Samsung RB38C7B5BB1/EF

Supermooie koelkast mogen testen! Wat erg fijn was omdat wij al aan het zoeken waren naar een andere koelkast. De mooie design was verbazingwekkend, het licht was echt bijzonder mooi. Alles bleef ook superkoel, en hij is ook erg ernergiezuinig. Het alarm gaat af als die te lang openstaat, je zou er een app op aan kunnen sluiten maar dat is niet zo mijn ding. Het flessen rek is hoog ideaal kleine
Kinderhandjes kunnen geen drank zomaar uit je koelkast halen. De lades van vriezer gaan soepel ik ben er superblij mee

Pluspunten

• Ruim
  • Mooie verlichting
  • Koelt snel en heel goed

Minpunten

• De plankjes zijn niet verstelbaar

g*******@l****** 06-01-2024

Ruime en mooie koel/vries combinatie

Geschreven voor: Samsung RB38C7B5BB1/EF

Ik heb deze Dubbel deurkoelkast mogen testen, en aangezien ik aan het kijken was naar een andere, kwam dit mooi uit voor me.
Wat me het eerste opviel is de mooie afwerking van de kast aan de buitenkant.
Minpunt daarvan is, je zit wel de vingerafdrukken erop.
En het was even wennen dat je van onderen de deur moest openen.
De koeler is behoorlijk ruim van opzet, groot genoeg voor een gezin met kinderen.
En goed verlicht.
Plus twee laden voor de verse groenten, die lang vers blijven.
De deur kan niet ver genoeg geopend worden. En met de legplanken kun je niet je eigen indeling maken.
Vriezer is groot genoeg. De laden gaan heerlijk soepel in en uit. Ruime en diepe laden.
Heb je de deur open laten staan, dan gaat er een alarm af. Zeer gemakkelijk, vooral met kinderen.
De koelkast kun je met Wifi verbinden en met de Smart- things bedienen, maar zelf zie ik daar geen profijt van. Je verandert niet constant van temperatuur.
Deze koelkast is zeer stil en daarbij ook nog zeer zuinig.

Pluspunten

• design
  • geluid
  • energie zuinig
  • kleur

Minpunten

• indeling

m**********@h********** 05-01-2024

Fijne koel-/vriescombinatie met veel ruimte

Geschreven voor: Samsung RB38C7B5BB1/EF

We hebben deze koel-/vriescombinatie enkele weken mogen testen voor Review.nl. Dit kwam perfect uit, aangezien onze Amerikaanse koelkast net de geest had gegeven. We hadden dus een nieuwe 2e koelkast nodig. Qua inhoud is het een hele fijne koelkast en wat we vooral fijn vinden is dat er 2 groente/fruit lades in zitten. De 3 lades in het vriesgedeelte zijn ook voldoende en goed qua grootte. De koelkast kun je ook via Wifi verbinden en met de SmartThings app bedienen. Zelf zie ik het nut hier niet van in, aangezien je niet continu de temperatuur wijzigt. Misschien alleen op vakantie, mocht je de besparingsstand vergeten zijn in te schakelen. Wat ik wel een nadeel vind is dat het heel moeilijk is om de indeling aan te passen. De legplanken krijg je er bijna niet uit, aangezien de deur niet ver genoeg open kan. Maar ook hier weer, hoe vaak pas je de indeling nu aan. Verder is de koelkast qua geluid top, deze hoor je bijna niet, en is deze ook energiezuinig.

Pluspunten

• Ruimte (inhoud)
  • Geluid (bijna stil)
  • Energiezuinig

Minpunten

• Indeling moeilijk aan te passen

r**********@g******** 05-01-2024

Top koelvriescombi voor een super prijs

Geschreven voor: Samsung RB38C7B5BB1/EF

Vanuit Samsung hebben wij de Koel-vriescombinatie RB38C7B5BB1/EF WiFi mogen testen.

Wat ons meteen opviel was de ruimte de de koelkast biedt. Vooral ten opzichte van de extra ruimte die hij in beslag nam. Nauwelijks extra ruimte, maar veel meer binnen ruimte. Wat een verademing was dit.
Naast dat de koelkast ontzettend ruim was, vinden we de koelkast ook ontzettend mooi. Een strak design van binnen en buiten. Met de mooie antraciet kleur misstaat hij bij niemand.
De koelkast heeft een aantal leuke features. Je kunt hem namelijk via de Smartthings app op afstand via je Wifi netwerk bedienen. Hiermee kun je dan ook meteen powerfreeze and cool activeren. Waardoor je producten sneller gekoeld hebt in je vries of koelgedeelte.

Een klein minpunt aan de koelkast was ondanks de ruimte de verdeling van de plankjes in de binnenruimte.
Het flessenrek is ideaal, maar je kunt de plankjes net niet goed indelen zodat er flesjes rechtop kunnen staan. Dit was met flesjes drinken zoals bier/radler/fris en zuivel wel handig geweest.

Pluspunten

• Ruimte
  • Kleur
  • Smart product

Minpunten

• Zelf indelen lastig

Ron_Review 03-01-2024

Een hele ruime koel-/vriescombinatie met WiFi

Geschreven voor: Samsung RB38C7B5BB1/EF

Twee weken terug kreeg ik deze koel-/vriescombinatie bezorgd, ik mocht heel fijn dit apparaat testen voor Review.nl en dat kwam heel goed uit want ik was op zoek naar een dergelijk apparaat voor erbij, want regelmatig kampen we met wat ruimtegebrek om voedsel op te slaan en te koelen.

En ruimte heeft dit apparaat zeker weten! Qua capaciteit is het een verademing. Wat kan er veel in! De lades zijn ook ruim bemeten, niet alleen van het koelgedeelte, maar dus ook van het vriesgedeelte.

Bij de installatie heb ik ook gebruik gemaakt van de WiFi-functionaliteit. Zo kun je met de SmartThings app van Samsung alle activiteiten van het apparaat in de gaten houden, kun je op afstand het aantal graden instellen en kun je voor zover je meerdere Samsung apparaten in huis hebt, dit ook met behulp van de app aansturen. Zo ook andere Smart Home oplossingen zoals die van Philips Hue bijvoorbeeld.

De opties snel koelen en snel vriezen heb ik heel even gebruikt. Het energieverbruik gaat dan wel wat omhoog. Ik zou zelf niet weten of deze opties echt meerwaarde bieden, zelf zou ik er normaal gesproken geen gebruik van hebben gemaakt. Ik zou het niet missen als de opties er niet op zaten, laat het ik het zeggen.

De koel-/vriescombinatie is groot qua omvang, maar hij is erg stil en dat vind ik fijn. De SmartThings app is leuk, maar je bent zowat verplicht om wel meerdere Samsung apparaten in huis te hebben. Bij mijn inziens is het in het begin ook leuk om alles via een app te bedienen, maar in de praktijk doe ik er persoonlijk zelf weinig mee. De behuizing van dit apparaat is wel gevoelig voor kleine deukjes. Bij de bezorging zag ik meteen al dat er een aantal deuken in het apparaat zaten. De bezorgdienst had dit ook al gezien en liet mij weten dat dit mogelijk al in het magazijn is gebeurd. Enfin, het materiaal van de behuizing vind ik redelijk zwak en gevoelig qua look and feel, de kleur zelf is wel fraai.

Pluspunten

• Ruime capaciteit
  • Smart middels WiFi functionaliteit

Minpunten

• Zwak materiaal qua behuizing
  • SmartThings app mag mooier